דלקת פרקים שגרונית 10.09.2019

יעילות ובטיחות Tofacitinib בתוספת מתוטרקסט בטיפול בדלקת פרקים שגרונית

המחקר העריך את הבטיחות והיעילות ובכלל זה עיכוב השינוי המבני של Tofacitinib בחולים עם דלקת פרקים שגרונית פעילה ותגובה בלתי מספקת למתוטרקסט

טיפול תרופתי בדלקת פרקים שגרונית. צילום: אילוסטרציה

מחקר זה מצא שההשפעה הקלינית והרדיוגרפית כתוצאה מהטיפול ב-Tofacitinib נשמרת לאחר 12-24 חודשי טיפול במינונים של 5 מ"ג או 10 מ"ג בתוספת מתוטרקסט. שיעור תופעות הלוואי אינו שונה מהמדווח במחקרים אחרים.

Tofacitinib היא מעכב פומי פומי של JAK המשמשת לטיפול בדלקת פרקים שגרונית. במחקר שלב 3 זה בן 24 חודשים, בביקורת של אינבו, מחקר Oral Rheumatoid Arthritis בוצע כדי להעריך היעילות ובכלל זה עיכוב השינוי המבני (inhibition of structural progression) והבטיחות של Tofacitinib במטופלים עם דלקת פרקים שגרונית פעילה ותגובה בלתי מספקת למתוטרקסט. מידע מ-24 חודשים במחקר יוצג להלן.

המטופלים עברו הקצאה אקראית ביחס של 4:4:1:1 לקבלת Tofacitinib במינון של 5 מ"ג או 10 מ"ג פעמיים ביום או אינבו שהוחלף ל-Tofacitinib במינון של 5 מ"ג או 10 מ"ג, פעמיים ביום, עם מינון יציב של MTX ברקע. מטופלים שקיבלו אינבו החליפו את הטיפול ל-Tofacitinib לאחר 3 חודשי מחקר (מטופלים שלא הגיבו לטיפול) או 6 חודשים (שאר המטופלים). יעילות, שינויים מבניים ותופעות לוואי הוערכו.

797 מטופלים השתתפו במחקר. 539 (67.6%) השלימו 24 חודשי טיפול. הערכת התגובה לטיפול בוצעה בעזרת סולם American College of Rheumatology Criteria for 20% Improvementי(ACR20) או ACR50 או ACR70.

שיעור המטופלים בהם נראתה נסיגה או פעילות פחותה של המחלה לפי ארבעה משתנים במדד Disease Activity Score ב-28 פרקים ובעזרת מדידת קצב שקיעת דם, רמת פעילות המחלה או Simplified Disease Activity Index, נסיגה מסוג בוליאני וציון Health Assessment Questionnaire Disability Index נאספו בחודשים 12–24 והיו דומים בין מינונים שונים של Tofacitinib. הרס מבני מוגבל נצפה בחודשים 12 ו-24. שיעורי תופעות הלוואי היו דומים בסוג ובכמות בין מינונים שונים של Tofacitinib והיו דומים לכמות שדווחה בעבר.

מקור: 

van der Heijde D. et al (2019). Arthritis Rheumatol, 71: 878-891;

נושאים קשורים:  מחקרים,  דלקת פרקים שגרונית,  מחקר אקראי,  קבוצת ביקורת,  אינבו
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו