דרמטיטיס אטופית 17.09.2020

זיהום, חשיפה לאנטיביוטיקה והתפתחות של דרמטיטיס אטופית

מחקר חדש בקנה מידה לאומי עמד על הקשר הקשר שבין דרמטיטיס אטופית לחשיפה בגיל צעיר לזיהומים ואנטיביוטיקה באוכלוסיה קוריאנית

דרמטיטיס אטופית. אילוסטרציה

מחקרים שנעשו בעבר הצביעו על קשר בין דרמטיטיס אטופית לחשיפה למיקרואורגניזמים ואנטיביוטיקה. יחד עם זאת, מחקרים אלה נמצאו מוגבלים וההשפעה על התפתחות דרמטיטיס אטופית היתה לא ברורה.

החוקרים ביצעו ניסויי מבוסס הקצאה אקראית בקנה מידה לאומי באוכלוסיה קוריאנית על מנת לחקור את הקשר בין דרמטיטיס אטופית לחשיפה בגיל צעיר לזיהומים ואנטיביוטיקה. סך הכל 244,805 ילדים עם דרמטיטיס אטופי מתוך 2,283,601 הילדים אשר נולדו בין ינואר 2010 לדצמבר 2014 ומספר זהה של ילדים בריאים בקבוצת ביקורת נכללו במחקר.

באמצעות כלים סטטיסטיים מצאו החוקרים שאירועים של זיהום וחשיפה לאנטיביוטיקה היו קשורים לסיכון מוגבר לדרמטיטיס אטופית (יחס הסיכויים 1.60; רווח בר-סמך 95%, 1.58-1.63 לזיהום; ויחס הסיכויים 1.11; רווח בר-סמך 95% 1.09-1.13 לחשיפה לאנטיביוטיקה).

תוצאות המחקר הראו על קשר תלוי-מינון בין סיכון לדרמטיטיס אטופית, מספר אירועי זיהום ומחזורי טיפול אנטיביוטי ומשך החשיפה לאנטיביוטיקה. בנוסף, נמצא כי הסיכון לדרמטיטיס אטופית היה נמוך יותר כאשר האנטיביוטיקה היתה בשימוש במהלך אירועי הזיהום בהשוואה למקרים שבהם היה זיהום שלא טופל עם אנטיביוטיקה.

על אף שבמחקר לא הובאו בחשבון הסיבות או חומרת הזיהום, סוג האנטיביוטיקה וגורמים גנטיים וסביבתיים של המשתתפים, תוצאות המחקר מצביעות על כך שזיהום וחשיפה לאנטיביוטיקה היו קשורים לסיכון מוגבר לדרמטיטיס אטופית.

בנוסף, תוצאות המחקר הצביעו על כך ששימוש באנטיביוטיקה במהלך זיהום יכול להפחית את הסיכון לדרמטיטיס אטופית הנגרמת כתוצאה מזיהום וטיפול מתאים בזיהומים יכול למזער את הסיכון לדרמטיטיס אטופית המוגבר על ידי זיהום או אנטיביוטיקה.

מקור: 

Chong Won Choi et. al (2020) The Journal of Dermatology DOI: 10.1111/1346-8138.15387

נושאים קשורים:  מחקרים,  אנטיביוטיקה,  דרמטיטיס אטופית,  זיהום
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו