מחלה ראומטולוגית אוטואימונית 17.11.2020

דלקת ריאות אינטרסטיציאלית והסיכון למחלה ראומטולוגית אוטואימונית

מטרת המחקר היתה לבדוק מהו הסיכון לפתח מחלה ראומטולוגית אוטואימונית רב מערכתית (ARD) לאחר אבחנה ראשונית של דלקת ריאות אינטרסטיציאלית

צילום ריאות (אילוסטרציה)

במחקר זה נמצא כי הסיכוי להתקדמות למחלה ראומטולוגית אוטואימונית רב מערכתית היה גבוה פי 14 אצל נבדקים עם דלקת ריאות אינטרסטיציאלית עם מאפיינים אוטואימוניים בהשוואה למטופלים ללא דלקת ריאות אינטרסטיציאלית עם מאפיינים אוטואימוניים.

מטרת המחקר היתה לבדוק מהו הסיכון לפתח מחלה ראומטולוגית אוטואימונית רב מערכתית (ARD) לאחר אבחנה ראשונית של דלקת ריאות אינטרסטיציאלית עם מאפיינים אוטואימוניים (IPAF).

החוקרים ביצעו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי בו השתתפו מטופלים עם מחלת ריאה אינטרסטיציאלית (ILD) אשר הוערכו ב-Columbia University Irving Medical Center מ- 2009 עד2017.

החוקרים חילקו מטופלים עם ILD אידיאופטית לשתי קבוצות: אלה אשר התאימו לקריטריונים של IPAF ואלה אשר לא התאימו לקריטריונים של IPAF בזמן אבחנת ה-ILD הראשונית. החוקרים בחנו את הקשר בין IPAF לאבחנה של ARD במהלך המעקב.

מתוך 697 מטופלים עם ILD אשר עברו בדיקת סקר, 174 התאימו לקריטריוני ההכללה (50 התאימו לקריטריוני IPAF ו-124 לא). במהלך משך מעקב חציוני של 5.2 שנים, 16% (8/50) מהנבדקים עם IPAF אובחנו עם ARD בהשוואה ל-1.6% (2/124) ללא IPAF.

הסיכוי להתקדמות ל-ARD היה גבוה פי 14 אצל נבדקים עם IPAF בהשואה למטופלים ללא IPAF (יחס הסיכויים 14.18, רווח בר-סמך 95% 1.44-138.95, P = 0.02).

החוקרים סיכמו כי נוכחות IPAF היתה קשורה לסיכון מוגבר לפיתוח ARD. מסיבה זו מטופלים עם IPAF זקוקים למעקב צמוד לבדיקת התפתחות של ARD.

מקור: 

Michail K Alevizos et. al (2020) Rheumatology https://doi.org/10.1093/rheumatology/kez404

נושאים קשורים:  דלקת ריאות אינטרסטיציאלית,  מחלה אוטואימונית,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו